צ’אקרת מקלעת השמש

3. צ’אקרת מקלעת השמש
מיקום – מרכז הבטן, מתחת לכלוב הצלעות.
צבע- צהוב. 
צבע משלים – סגול
היבט בסיסי: אנרגיה, חיוניות, פעלתנות, אוטונומיה, הגדרה עצמית, זהות, כוח רצון, ערך עצמי, נתינה וקבלה, עוצמה פנימית.
מתפתחת בשנים : 8-13
אלמנט: אש

הצ’אקרה השלישית שמה “מניפורה”. מאני פירושה אבן חן, ופורה משמעותה עיר.
עיר של אבני חן ומבחינה מטאפורית הצ’אקרה הזו נחשבת לאוצר הפרטי שלנו.

צבעה של צ’אקרה זו הוא צהוב כמו השמש, היא שער דרכו נספגת אנרגיית החיים. היא מסמלת את האור הפנימי והייחודי שלנו ומתקשרת ליכולת שלנו לבטא אותו ואת רגשותינו החוצה . בין היתר היא אחראית על ההתפתחות האישית שלנו ומשפיעה על כוח הרצון ועל ה”אגו” שלנו.

אז למה בעצם לא להתהלך בגאווה ולהיות שמש ביקום? עבור המצב האידיאלי הזה יש צורך להכיר בכל החלקים שלנו. לרוב, הכאב יושב בחלקים שאנחנו נמנעים מהם.

צ’אקרת מקלעת השמש מסמלת את מרכז הכוח האישי שלנו ודרכה אנחנו חשים את האנשים סביבנו, את התדרים שלהם ומשם פועלים בהתאם, זהו תהליך שלרוב קורה ללא מודעותנו.
צ’אקרת מקלעת השמש היא זו הקובעת את רמת השאיפות והמטרות שאנחנו מציבים לעצמנו ומטרתה לעזור לנו להגשים את יעודנו (בעיקר בתחום החומר) היא שואבת את כוחה משתי הצ’אקרות הנמכות יותר (הבסיס והמין) ודרכה אנחנו מבטאים את התשוקות והרצונות שלהן.

צ’אקרת מקלעת השמש הלא היא הצ’אקרה השלישית מתפתחת בגילאי 8-13 לערך. אלו שנים בהם ילד עובר שינויים מהותיים ורבי משמעות: הוא מפתח את תודעתו, לומד לזהות את גבולותיו ומזהה מוסכמות חברתיות בסיסיות כגון לבוש, ומראה, הוא מסגל לעצמו את זהותו, ומתעורר בו הצורך לבצע את בחירותיו.
האם אני עומד בציפיות החברה?
האם אני “מקובל” בחברה שלי?

רגשות מודחקים וטראומות לא פתורות מהעבר חוסמים את המרכז הזה. ביקורת שספגנו או הדרך שבה התייחסו אלינו בעבר מעצבת ומעוותת את התפיסה העצמית ויוצרת כאב בדיוק במקום הזה. הכאב הזה מכתיב את האופן שבו ננהג עם אחרים.

צ’אקרה מאוזנת:
מקלעת השמש אחראית על רמת הוויטליות של האדם – כשהשמש זורחת במצב מאוזן האדם יהיה ויטלי- חיוני ויהנה  מעשייה וחדוות יצירה. אנו נחוש שלמים עם עצמנו, עם תפקידנו בחיים, ועם הסביבה.
יהיה ביכולתנו ליצור קשרים בריאים עם הסביבה ולהיות רגישים לצרכיהם ורצונותיהם. נחוש אנרגטים, פעילים, בעלי ביטחון עצמי בהוויה שלנו ועמוד שדרה פנימי יציב.

צ’אקרה לא מאוזנת :
חוסר איזון בצ’אקרה זו עלול התבטא מבחינה פיזית בהפרעות אכילה, מחלות של מערכת העיכול, מחלות של הקיבה, הלבלב, כיס המרה או הכבד, היפוגליקמיה, סכרת, התכווצויות שרירים, בעיות בשרירים, תסמונת העיפות הכרונית, לחץ דם גבוה. מבחינה רגשית אנו עלולים לחוש חוסר ביטחון עצמי, צורך באישורים מהסביבה, צורך בכבוד- אגו לא מאוזן, מניפולטיביות, שחצנות, שתלטנות ושימוש מופרז בכוח. צורך לשלוט בעולם הפנימי והחיצוני.
חוזר יכולת להתמודד עם שינויים ואתגרים עקב חוסר ביטחון עצמי וערך נמוך, עצבנות, לחץ, חששות.

צ’אקרת מקלעת השמש מתקשרת ישירות לשתי בחירות משמעותיות שיש לנו בחיים: להיות קורבן או מאסטר, שכן אנחנו כל הזמן נמצאים על הרצף הזה ביניהם אך נדרשת עבודה פנימית ורוחנית על מנת לשאוף לאזן ולהיות בצד המאסטר- הבורא והיוצר ולחיות מתוך שמחה ולא מתוך אשמה והאשמה.

איברים פיזיים עליהם אחראית הצ’אקרה: סרעפת, החלק העליון של המעי, בלוטת האדרנל (או יותרת הכליה, שנמצאת על הכליה) והכבד.
*בלוטת האדרנל מפרישה את ההורמון אדרנלין, שמשפיע על פעולת הלב ורמות הסוכר בדם. כמו כן, בלוטה זו אחראית על ויסות משק המים והמינרלים, משק הפחמימות ומשק החלבונים. בנוסף לתפקידיו הרבים כמנטרל רעלים בגוף, בלימודי הדיקןר שלי למדתי שההסינים מייחסים לכבד תכונות נוספות: הוא נחשב לאיבר דומיננטי מאוד המושפע בקלות ומשפיע במהירות.
בוא ניקח לדוגמא אדם כועס- כשהכבד כועס (לפי הסינים נאמר נמצא בעודף) הוא שולח אנרגיה יאנגית לאיזור הלב והראש, כאשר מקורן של מחשבות טורדניות הוא פעמים רבות הכבד ונוכל לראות פנים מאדימות, ורידים מתנפחים, זעם המתבטא בפנים ובעיניים.
כאשר אדם נעלב – שהכבד נעלב (לפי הסינים נאמר: נמצא בחוסר), האנרגיה תרד כלפי מטה אל הצ׳אקרות התחתונות והביטוי יהיה שנאה, אכזריות ואגרסיביות.